نوشته شده توسط : khajenasir

برنامه ریزی آزمون تیزهوشان 96

 

استعدادهای درخشان افرادی هستند که از نظر ضریب هوشی ۱.۵ تا دو درجه انحراف معیار نسبت به دانش‌آموزان عادی بالاتر هستند. برای پرورش این گروه از دانش‌آموزان برنامه متفاوتی لازم است تا به استعدادهای آنها پاسخ داده شود و راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان به همین منظور انجام شده است.

دانش‌آموزی که موفق می‌شود، کارهای عجیب و غریب انجام نمی‌دهد، بلکه روش‌ها را به‌درستی اجرا می‌کند و برای درس خواندن و مطالعه‌ی درس‌هایش، برنامه‌ریزی می‌کند. دانش‌آموزی که درس‌ها را طبق برنامه‌ی مشخصی مطالعه می‌کند نه‌تنها از درس خواندن خسته نمی‌شود، بلکه حس مسئولیتی در او ایجاد می‌شود که برنامه‌اش را به‌درستی اجرا کند و رفته رفته ساعت مطالعه‌ی خود را افزایش می‌دهد. دانش‌آموز موفق عادت دارد ساعت مطالعه‌ی هر درس را یادداشت کند و به افزایش یا کاهش آن اهمیت می‌دهد. با نوشتن برنامه‌هایش، خودش را بهتر می‌شناسد و برای روزها و هفته‌های بعدی، برنامه‌ی قابل اجراتری برای مطالعه‌ی درس‌ها تنظیم می‌کند. دانش‌آموز موفق برنامه‌هایش را هر روز در دفتر برنامه‌ریزی می‌نویسد و در پایان هفته، ساعت مطالعه‌ی خود را جمع می‌بندد و در پایان هر ماه، با جمع بستن ساعت‌هایی که درس خوانده است، به تعادل مطالعاتی خود پی می‌برد و به همین سادگی، با پر کردن دفتر برنامه‌ریزی، هم زیاد درس می‌خواند و هم خوب و متعادل.

در تکمیل دفتر برنامه‌ریزی باید به نکات زیر توجه کرد:


1- نوشتن ساعت مطالعه‌ی درس‌ها به صورت روزانه
2- تکمیل جدول جمع‌بندی ماهانه‌ی ساعت‌های مطالعه
3- بررسی هفتگی و ماهانه‌ی آن به همراه پدر و مادر و مشاور

دانش‌آموز موفق، دانش‌آموزی است که بلندپروازی نمی‌کند ولی به کم نیز قانع نیست. او خود را به‌خوبی می‌شناسد و می‌داند با چه میزان تلاش و درس خواندن، به چه موفقیت‌هایی خواهد رسید. دانش‌آموز موفق، متعادل درس می‌خواند و به همه‌ی درس‌ها و مباحث اهمیت می‌دهد. برای یادگیری بهتر، تمرین تشریحی حل می‌کند و با حل انواع تمرین‌های مهم از کتاب‌های کار، آموخته‌ها را در ذهنش تثبیت می‌کند. تا جایی حل تمرین تشریحی را ادامه می‌دهد که احساس کند می‌تواند به سؤال‌های چهارگزینه‌ای پاسخ دهد. شروع به حل تست می‌کند و همه‌ی نکات و مطالبی را که از کتاب‌های درسی و از طریق حل تمرین‌های تشریحی مناسب یاد گرفته است به کار می‌برد و توانایی خود را در پاسخ دادن به انواع تست‌ها افزایش می‌دهد. رفته رفته مهارت او در تست‌زنی بیش‌تر می‌شود و در مدت‌زمان کم‌تری نسبت به قبل به تست‌ها پاسخ می‌دهد و می‌تواند اشتباهات خود را کنترل کند. به همین سادگی و با ایجاد تعادل در مطالعه‌ی کتاب‌های درسی و حل تمرین تشریحی و تست، خود را برای آزمون تیزهوشان آماده می‌کند.

برای ایجاد تعادل در مطالعه به نکات زیر توجه کنید:


1- مطالب کتاب درسی را به طور کامل یاد بگیرید و همه‌ی تمرین‌های آن را با دقت حل کنید.
2- حل تمرین تشریحی را تا یادگیری کامل روش‌های حل انواع تمرین‌ها و سؤال‌ها ادامه دهید.
3- برای مطالبی که یاد گرفته‌اید و تمرین تشریحی حل کرده‌اید، حتماً تست بزنید.

عامل تاثیرگذار بعدی در موفقیت در آزمون تیزهوشان این است که دانش‌آموزان باید بتوانند منابع درسی خود را مدیریت کنند و از آشفتگی منابع دوری کنند. سعی کنید در درس‌های تخصصی مانند ریاضی از چند منبع خوب و در درس‌های عمومی از یک منبع استفاده کنید؛ اما باید در انتخاب منابع دقت کنید.

نکته: وقت ما آن‌قدر زیاد نیست که همه‌ی کتاب‌های خوب را بخوانیم. حل سوالات غیر استاندارد باعث می‌شود زمان زیادی را از دست بدهیم و بازده خوبی نداشته باشیم.

از کتاب‌های بسیار خوب که ذهنیت کلی در مورد سبک سوالات ریاضی تیزهوشان به شما خواهد داد، کتاب های کمک درسی آزمون تیزهوشان و پکیج های آموزشی است که می توانید برای سفارش و دریافت آنها با شماره 9099071611 با خط ثابت و بدون گرفتن کد تماس بگیرید.

دانش‌آموزان عزیز نباید شتابزده عمل کنند. ابتدا خودشان سوالات تیزهوشان سال های اخیر را به طور دقیق مطالعه کنند تا با سبک سوالات تیزهوشان آشنا شوند و در انتخاب منابع خود درست قضاوت کنند. پس این کار را همین امروز انجام دهید. البته پاسخ تشریحی ریاضی تیزهوشان سال اخیر در سایت کانون موجود است.

برای برنامه‌ ریزی درست درسی و مدیریت منابع درسی با مشاورین متخصص صدای مشاور تماس بگیرید.

 

 میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره

آزمون تیزهوشان با سامانه صدای مشاور

به شماره  9099071611  با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد تماس بگیرید

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه ریزی آزمون تیزهوشان 96 , برنامه ریزی تیزهوشان 96 , برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان 96 , برنامه ریزی درسی تیزهوشان 96 , برنامه ریزی آزمون تیزهوشان 96 97 , برنامه ریزی تیزهوشان 96 97 , برنامه ریزی درسی آژمون تیزهوشان 96 97 , برنامه ریزی درسی تیزهوشان 96 97 , برنامه ریزی آزمون تیزهوشان , برنامه ریزی تیزهوشان , برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان , برنامه ریزی درسی تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: